back

Alışverişin Geleceği ve Yeni Perakende Teknolojileri

Alışverişin Geleceği ve Yeni Perakende Teknolojileri

Değişmeyen tek şey değişim. Alışverişin geleceği de teknolojinin gelişimi ile değişiyor ve yeniden şekilleniyor.

“Brick & Mortar” iş modelini yavaş yavaş terk ediyoruz

E-ticaretin hayatımıza girişiyle birlikte sarsılan brick & mortar (fiziksel mağaza) iş modelinin yeni rakipleri var. Mobil kanallar ile e-ticaret rekabeti daha zorlu hale gelirken; sanal ve artırılmış gerçeklik ile yapılan uygulamalar da pazara yeni bir soluk getiriyor.

Öyle ki, bu yönde öncü olan perakende devlerinin atılımları ile yakın gelecekte mağaza gezmek, internet tarayıcısında ya da mobil uygulamalarda ürün bakmak yerine sanal mağazalardan alışveriş yapıyor olabiliriz.

Dijital Pazarlama ve Google Analytics

Teknoloji hayatımızın odak noktasındayken, internete erişimimizi sağlayan yöntem ve araçlar çeşitlendikçe perakendeciler ile tüketicileri birleştiren dijital pazarlamanın önemi de artıyor.

Potansiyel ve mevcut müşterileri tanımanın ve anlamanın temelini oluşturan veri analizi, işletmecilerin müşteri tercihlerine dayalı daha akılcı kararlar almasını sağlıyor.

Çok kanallı ticaret, alışverişe çok yönlü bir yaklaşım getirerek tüketicilerin hem fiziksel hem de online alışverişlerde sorunsuz bir süreç yaşamasını hedefliyor.

Bu akımları takip eden firmalar, mesajla sipariş ve ürünlerin resmini çekerek online mağazada arama gibi yeni yöntemleri test ediyor.

Bulut yönetim sistemleri

Sipariş verme, tedarik, kargolama ve benzeri stok takibi süreçleri de artık bulut servislerine taşınıyor. Bu servisler sayesinde, perakendeciler yazılım geliştirme maliyetinden kurtulurken aynı zamanda veri işleme hızını da yükseltiyor.

Yeni Perakende Teknolojileri

Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality – AG)

Artırılmış gerçeklik, alışveriş deneyimini bütünüyle değiştiriyor. Müşteriler artık kıyafetleri sanal olarak deneyebilir ya da ürünleri test edebilir hale geliyor. Örneğin, bazı kozmetik markaları mobil uygulamalar ile müşterilerin sanal makyaj yaparak ürünleri denemelerini sağlıyor. Çıtayı biraz daha yukarı taşıyanlar ise cebinizden cüzdanınızı dahi çıkarmadan alışveriş yapabilmenize imkan tanıyor. Çalışan ihtiyacını ortadan kaldıran uygulamalarla mağazaya giriş QR kod ile sağlanırken, akıllı sistemler sayesinde müşteriler satın alacakları ürünü rafından alıp doğruca mağazadan çıkabiliyor. Faturalar da otomatik kesiliyor ve yine uygulama üzerinden kontrol edilebiliyor.

 

Sanal Gerçeklik (Virtual Reality – VR)

Artırılmış gerçeklik müşterilerin perakende deneyimini geliştirirken, iş ve işletme tarafında da rolü sanal gerçeklik üstleniyor. İşletmeciler, mağaza tasarımları için fiziksel bir

değişiklikten önce sanal gerçeklik uygulamalarına başvuruyor. Müşterilere robot çalışanların eşlik etmesi için çeşitli atılımlar yapılırken, deneme kabinleri de sanal gerçeklik gözlüklerine taşınıyor. Kıyafet mağazaları dokunmatik ekranlı ayna ve askılar ile mağaza içi sirkülasyonun takibini dijitalleştirirken müşteriyle de akıllı telefonlar üzerinden iletişime geçmek için çalışıyor.

 

Yapay Zeka (Artificial Intelligence – AI)

Yapay Zeka, her geçen gün perakende deneyimini otomatize edip özelleştirerek alışverişi kolaylaştırıyor. Büyük marka liderleri yapay zekayı çoğunlukla iş geliştirme yöntemleri için kullanıyor. Yapay zeka uygulamasının en büyük atılımlarından biri olan kasiyersiz marketler, uzun kasa kuyruklarının önüne geçerken aynı zamanda çalışan maliyetini de azaltıyor.

Günümüzün en önemli bilgi kaynağı olan veri analizi, çeşitli yapay zeka uygulamalarını geliştirmek için kullanılıyor. İnternet trafiğinizi, arama geçmişinizi ve benzeri bilgileri izleyen yazılımlar sayesinde hayata geçirilen uygulamalar ne almak istediğinizi daha siz söylemeden bilebiliyor.

Mobil uygulamalara, sohbet uygulamalarına ve internet sitelerine yerleştirilebilen yazılımlar sayesinde kullanıcıların kişisel tercihleri ve alışveriş geçmişleri gibi veriler toplanabiliyor. Arama sonuçlarınızdan beslenen uygulamalar kullanıcılara önerilerde bulunuyor ve daha önce aranan ürünlerle uyumlu seçenekleri kullanıcıların karşısına çıkarıyor.

Tüm bunları değerlendirdiğimizde, yakın gelecekte gelişen teknoloji sayesinde alışveriş deneyiminin büyük ölçüde bahsettiğimiz uygulamalar üzerinden gerçekleşeceğini ve yeni bir boyut kazanacağını söyleyebiliriz gibi gözüküyor.

İlgili Yazılar

Prev post Perakende Günleri etkinliğinde buluşalım!

Tarih: 29-30 Kasım 2017 Yer: Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı Stant No: 5…