back

Tatil Dönemlerinde Son Dakika Müşterilerinizi Etkilemek İçin Kullanabileceğiniz 10 İpucu

by admin for Perakende
Tatil Dönemlerinde Son Dakika Müşterilerinizi Etkilemek İçin Kullanabileceğiniz 10 İpucu

Tatil dönemlerinde alışveriş telaşı birkaç hafta öncesinden başlar. Deneyimli müşteriler tatil alışverişlerini planlayarak işlerini son dakikaya bırakmıyor olsa da tüketicilerin büyük bir çoğunluğu alışveriş işlerini son günlere bırakır. Son dakika müşterisi olarak tanımlayacağımız bu tüketici grubu perakendeci tarafından doğru bir şekilde yönlendirilirse tatil dönemlerindeki satışların daha sağlıklı bir şekilde artması mümkün olacaktır. Bu yazımızda, son dakika müşterilerinin ilgisini çekmek ve satışları iyileştirmek isteyen perakendecilere bazı pratik ipuçları sunuyoruz.
Son Dakika Müşterileri İçin Zaman Oldukça Değerlidir.
Son dakika müşterilerinin zamanla bir yarış içinde olduklarını ve satın alma işlemini mümkün olan en kısa sürede tamamlamak isteyeceklerini unutmayın. Bu tüketici grubu, son dakikaya bıraktıkları alışverişlerini tamamlamak ve tatil serüvenine hızla ayak uydurmak için alışveriş süresini kısa tutmaya eğilimlilerdir. Bu yüzden, alışverişi yavaşlatıcı ya da zorlaştırıcı bütün engelleri ortadan kaldırmanız ve talep edilen ürünü talep eden müşteriye hızlıca ulaştırmanın yollarını bulmalısınız.
Bu nedenle, “Yetişkin Erkekler İçin Hediyeler, Çocuklar İçin Hediyeler” gibi yönlendirici tabelaları, müşterilerinizin görüş alanları içerisinde kalacak şekilde işletmenizin kilit noktalarına yerleştirmeniz gerekir. Aksi halde, müşteri aradığı ürünü satış danışmanınıza sormakla vakit kaybedecek, üstelik, aynı soruyu soran birden fazla insan varsa, sırf ürünün yerini öğrenmek için sırada beklemek zorunda kalacak. Bunun müşterileriniz için oldukça hoşnutsuz bir durum yaratacağını tahmin etmek zor değil. Fiziksel mağazanızda uyguladığınız yönerge sisteminin bir benzerini e-ticaret sitenizde de uygulamanız mümkün. Tatil döneminde en çok sipariş verilen ürün kategorilerinizi ana sayfanızdan ilgili sayfaya yönlendirme yöntemiyle, site içinde zaman harcarken alışverişten vazgeçme ihtimali bulunan müşterilerinizi, aradıkları ürüne hızlıca ulaştırabilir ve alışveriş işlemini hızlıca tamamlamalarını sağlayabilirsiniz.
Öte yandan, mağazanın temizliği ve sergilenen ürünlerin düzenli tutulması da oldukça önemlidir. Çalışanlarınızın, tatil öncesi dönemde reyon düzeni ve mağaza temizliği konusunda fazladan dikkat göstermeli konusunda bilgilendirmeniz gerekecektir.
Ödeme noktasına gelindiğinde, işlemlerde aksaklık yaşanması ve uzun kuyrukların oluşması da müşterilerinizin alışveriş deneyimini olumsuz etkileyecek durumlardır. Bazı müşteriler, kasa bölümü önünde uzayan kuyrukları görüp alışveriş yapmaktan vazgeçebilir. Bu sorunun önüne geçmek için, ödeme sistemlerinizi güncellemeli ve yeni geliştirilmiş ödeme yöntemlerini (mobil ödeme, e-posta makbuzları) sisteminizle uyumlu bir şekilde çalışacak duruma getirmelisiniz.
Müşterileriniz İçin Hediye Kılavuzu Oluşturun.
Alışverişlerini son dakikaya bırakan tüketicilerin büyük bir kısmı hediye konusunda henüz bir karar vermemişlerdir. Bu müşterilerinizi, doğru şekilde yönlendirecek ve hediye alternatifleri konusunda bilgilendirecek kılavuzlar hazırlamanız durumunda müşterilerinize işlerini hızlandırma ve alternatif ürünler konusunda bilgilendirme yoluyla yardımcı olmanız mümkün.
Ürünlerinizi Çeşitlendirmeyi ve İlgili Ürünleri Ön Plana Çıkarmayı Düşünün.
Tatil dönemi boyunca, normalde reyonlarınızda sergilemediğiniz, sattığınız ürünlerle ilgili bir takım ürünleri geçici bir süre için sergilemeyi düşünebilirsiniz. Asıl ürünleriniz, hediye olarak verilmeye müsait değilse, böyle bir uygulamayla müşterilerinizin dikkatini çekmeniz mümkün olacaktır.
Kişiselleştirme Konusunda Yeterince Özen Gösteriyor Musunuz?
Müşterilerin yoğun e-posta trafiğine ve pazarlama uygulamalarına maruz kaldığı böylesi kaotik dönemlerde, rakiplerinizden sıyrılıp ön plana çıkmanın tek yolu “kişiselleştirme” konusuna gereken özeni göstermekten geçiyor. Hazırlamış olduğunuz özel teklifleri göndereceğiniz hedef kitlenizi belirlerken, bu kitlelerin ilgilerini toplayacak bir metin belirlemeniz ve o mesajın her bir kullanıcıya özel olarak hazırlanmış olduğu hissini yaratmanız gerekmektedir. E-posta pazarlamacılığı yapacaksanız bu konuda işinize yarayacak yazılımsal çözümleri internet ortamında bulabilirsiniz. Fiziksel dükkanlarınızda yapmayı düşündüğünüz kişiselleştirme uygulamaları için şse daha yaratıcı çözümler bulmanız gerekecektir.
Hediye Kartları
Hediye kartları, bir önceki maddede üzerinde durduğumuz kişiselleştirme konusunun kapsamı dışında olsa da, özellikle tatil dönemlerinde satışları arttırma konusunda oldukça faydalı bir uygulama olarak göze çarpmaktadır. Alacağı hediyeye karar veremeyen ve yeterli vakti kalmayan müşteriler, sizden aldıkları hediye kartlarını hediye olarak vererek, hem hediye seçme zahmetinden kurtulabilir, hem de karşı tarafın esas ihtiyaç duyacağı şeyi satın almasını sağlayabilir. Bu yöntem, hediyeleşme kültürü açısından mantıksız gözükse de gerçekten hiç kullanılmayacak bir hediye almaktansa karşı tarafın işine yarayacak şeyleri satın almalarını sağlamak oldukça iyi niyetli bir çözüm olarak algılanabilir.
Popüler Ürünlerinizi Ön Plana Çıkarın.
Tatil dönemlerinde en çok satılan ürünlerinizi belirleyin. Daha sonra bu ürünleri müşterilerin daha çok ilgisini çekecek bölümlerde sergilemeye başlayın. Örneğin, dükkanın girişi ya da kasa bölümüne yakın özel reyonlar müşterilerinizin dikkatini çekebileceğiniz noktalardır. Bu bölümleri etkili bir şekilde kullanmak, satışlarınızı arttırmanız konusunda size yardımcı olacaktır. Ayrıca, birbirlerini tamamlayan ürünleri (ayakkabı – çorap, gömlek – kravat) müşterilerinize bir arada sunmanız da müşterilerinizin ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.
Hediye Paketi Hizmeti Sunmayı İhmal Etmeyin.
Sattığınız ürünler kolay paketlenebilir durumdaysa ve bu işi yapmaya uygun olan elemanlarınız varsa, müşterilerinize hediye paketi hizmeti sunarak, küçük ama işlevsel bir kişiselleştirme uygulaması yapmanız mümkün olacaktır.
Müşterilerini Teklif Edecek (Ancak Halâ Karlı Olacak) Promosyonlar Yapın.
Satışlarınızın zirve yaptığı bu özel dönemlerde dahi akıllıca planladığınız indirim uygulamaları satışlarınızı yüksek tutmanız konusunda size yardımcı olacaktır. Müşteri gruplarına ve alışkanlıklarına özel olarak düzenlediğiniz, kişiselleştirilmiş indirim uygulamaları ile satışlarınızı zirvede tutmanız mümkün.
Dükkanınızın Çalışma Saatlerini Arttırmayı Düşünün.
Bazı işletmeler için, özel dönemlerde çalışma süresini biraz da olsa uzatmak, satışlar üzerinde oldukça olumlu sonuçlar doğurabilmektedir. Çünkü bu dönemlerde, insanlar işlerinden çıktıktan sonra sahip oldukları birkaç saat içinde alışverişlerini tamamlamak zorundadırlar. Bu süre içerisinde bir de trafik sıkışıklığı yada başka olumsuzluklarla karşılaştıklarında alışveriş yapmak için geldikleri işletmenizin kepenklerini kapalı bulmaları mümkündür. Böyle olumsuz durumlarla karşılaşmamak için, özel günlerle sınırlı kalacak şekilde işletmenizin açılma ve kapanma saatlerinde esneklik yapmayı düşünebilirsiniz.
Müşteri Hizmetlerinizi Üst Seviyeye Taşıyın.
Son dakika müşterileri yalnızca alışverişlerini hızlıca tamamlamak istemezler; onlar aynı zamanda ilgi de beklerler. Hediye alma telaşları karşısında onları sakinleştirecek ve süreci kolaylaştıracak müşteri hizmeti sunmanız, hem işletmenizin hem de müşterilerinizin işlerini kolaylaştıracaktır. Tutkulu ve özverili çalışanlarınız böylesi hassas dönemlerde müşteri sadakati yaratma ve memnuniyeti koruma konusunda kilit rol oynarlar. Bu nedenle çalışanlarınızı telaşlı ve stresli geçme olasılığı yüksek olan bu dönemler konusunda bilgilendirmeniz gerekmektedir.

İlgili Yazılar

Dijitalin Ötesinde bir Yaklaşım İle Omnichannel Deneyimini Güçlendirme
Prev post Doğru POS Sistemi Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken 7 Konu

Doğru POS Sistemi Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken 7 Konu İşletmenizin İhtiyaçlarını Belirleyin. Şirketinize özel ihtiyaç…

Dijitalin Ötesinde bir Yaklaşım İle Omnichannel Deneyimini Güçlendirme
Next post Dijitalin Ötesinde bir Yaklaşım İle Omnichannel Deneyimini Güçlendirme

Dijitalin Ötesinde bir Yaklaşım İle Omnichannel Deneyimini Güçlendirmek Satın almak istediğiniz öğeleri bilgisayarınızda veya mobil…