back

Satış ve CRM Uygulamalarının Modern Perakendecilik Yaklaşımındaki Yeri

by admin for Perakende CRM
Satış ve CRM Uygulamalarının Modern Perakendecilik Yaklaşımındaki Yeri

Satış ve müşteri ilişkileri yönetimi (customer relationship management – CRM) uygulamalarındaki yenilikler, işletme sürecinizi iyileştirerek potansiyel müşterilerinize hızlı bir şekilde ulaşmanızı ve onlara kişiselleştirilmiş deneyim sunmak gibi değerli fırsatlara zahmetsizce erişebilmenizi sağlar. Örneğin; mobil cihaz kullanımındaki artış sonucunda işletmeler, mobil uygulamalar üzerinde yeni satış kanalları oluşturarak ve uygulamalar üzerinden satış sistemini yönetecek ekipleri doğru CRM uygulamalarıyla güçlendirerek yeni oluşmuş olan mobil satış pazarında başarılı iş modelleri oluşturmaya başladılar.

CRM uygulamaları, satış sorumlularının işlerini kolaylaştıracak şekilde güncellenmeye devam etmektedir. Bu uygulamalar sayesinde çalışanlar, müşteri yönetimi ve takibi gibi işlemleri otomatik olarak gerçekleştirerek zamandan tasarruf sağlayabilir. Aynı şekilde müşteriler de müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerinin sağladığı işlevsellik sayesinde kusursuz bir alışveriş süreci geçirebilir ve bu deneyimden memnun kalabilir. Gartner firması tarafından yapılan bir çalışmada, iyi düzenlenmiş bir CRM altyapısı sayesinde bir işletmenin her müşteriden elde edeceği kazancın yüzde 41 oranında artacağı ortaya konmuştur.

Satış ve CRM uygulamaları, işletmelerin müşteri ilişkileri yönetimi ve satış alanlarındaki hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu uygulamalar ölçeklendirilebilir ve özelleştirilebilir bir yapıya kavuştuğundan, işletmeler, hizmetlerini müşterilerin geçmiş alışveriş deneyimlerine dayandırarak geliştirme ve bu yolla kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunma fırsatını yakalamışlardır.

Satış uygulamaları aşağı sıralanan hizmetleri sağlamaktadır:

  • CRM ile uyumlu çalışma
  • İş geliştirmeyi hızlandıran bilgi ve araçlar
  • Süreç otomasyonu
  • Satış Yönetimi
  • Önerili satış
  • Daha iyi raporlama

Satış uygulamaları satışları daha etkili bir yapıya ulaştırmanın yanında, müşteri ilişkileri yönetimi ile ile işletme yönetiminin uyumlu bir şekilde çalışmasına da yardımcı olmalıdır. Satış sürecinin verimsizliği, hedef tutturma baskısı, yükselen rekabet ve işletme masraflarının artması gibi durumlar; satış uygulamalarına yönelik ilginin artmasına yol açmıştır.

Teknolojik gelişmelerin, işlerin sürdürülebilirliğini sağlamak gibi tek bir amacı olduğunu söylemek yanlış olacaktır. Teknoloji yardımıyla yaratıcı çözümlerin bulunması ve inovasyon çalışmalarına hız verilmesi de mümkün olabilir. Satış ve CRM uygulamalarının bütünleştirilmesi, işletmelerin çeşitli kanallarda müşterilerle doğru bir etkileşim kurmalarına yardımcı olacaktır.

CRM teknolojisinde yaşanan bir diğer gelişme de mobil CRM uygulamalarıdır. Mobil CRM uygulamaları sayesinde, hareket hâlinde olması gereken çalışanlar; saha teknisyenleri, acenteciler ve yöneticiler, ihtiyaç duydukları verilere ve dokümanlara istedikleri yerden kolayca erişebilir ve gerektiğinde düzenleme yapabilirler. Mobil çözümler bulut teknolojileri ile çalıştığından, uygulamaların kurulum ve kullanımı oldukça kolaydır. Ayrıca, kurulu sistemlerle karşılaştırıldığında daha az harcama gerektirmektedir.

Müşteri ilişkileri yönetimi ve satış uygulamalarında yaşanan gelişmeler, işletmenizi güçlendirme ve müşterilerinize daha hızlı ve etkili bir hizmet sunma konusunda büyük kolaylıklar sağlama potansiyeline sahiptir. İşletmecilerin, bu tarz uygulamaları daha yakından inceleyerek işletmelerine uygun olan çözümleri hayata geçirmeleri, uzun vadede büyük fayda sağlamalarına yardımcı olacaktır.

İlgili Yazılar

Müşteri Sadakat Programlarında Karşılaşılan 3 Temel Sorun ve Çözümleri
Prev post E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri

Geçtiğimiz yıllar içerisinde e-ticaret sektöründe gözlenen büyük ilerleme, bu alanda yapılan teknoloji yatırımlarının artmasına ve…

Müşteri Sadakat Programlarında Karşılaşılan 3 Temel Sorun ve Çözümleri
Next post Müşteri Sadakat Programlarında Karşılaşılan 3 Temel Sorun ve Çözümleri

Perakende işletmeleri için en değerli müşteri grubu, sadık müşterilerdir. Daha fazla harcama eğiliminde olması ve…