back

Omnichannel (Çok Kanallı) Perakende Nedir?

Omnichannel (Çok Kanallı) Perakende Nedir?

Omnichannel Perakende, müşterilerin hem fiziksel, hem de online alanda aynı kalitede hizmet almasını amaçlıyor. Multichannel perakendede benimsenen anlayışın aksine omnichannel perakende yaklaşımında, strateji firmanın müşterileri için oluşturduğu tüm pazarlama varlıklarının tek bir kanal gibi hareket etmesi fikri üzerine kuruluyor.

Neden Omnichannel Perakende?
Müşterinin multichannel pazarlamada yaşayabileceği farklı deneyimler sonucu oluşabilecek memnuniyetsizliği engellemeyi amaçlayan omni-channel, müşterilerin her an, her yerde istediği hizmete veya ürüne ulaşmasını sağlıyor. Ülkemizde Kiğılı, Boyner gibi firmaların başarı ile uyguladığı bu yaklaşım sayesinde bireyler kusursuz, entegre ve tutarlı bir alışveriş deneyimi yaşıyor. Böylelikle müşterilerin marka üzerindeki farkındalıkları ve bağlılıkları artıyor. Fiziksel mağazayı sosyal medya hesapları, e-ticaret sitesi, mobil uygulamalar ile bir bütün haline getiren strateji sayesinde firmalar daha büyük bir kitleye ulaşarak daha büyük satış rakamları elde edebiliyor.

Çok Kanallı Perakende için Kullanılabilen Uygulamalar Nelerdir?
Dünyada ve Türkiye’de omnichannel perakende yaklaşımını uygulayan firma sayısının artışı nedeniyle, bu anlayışa hizmet edecek çok sayıda yeni teknoloji ve fonksiyon kullanıma sunuluyor.

   -E-Ticaret Siteniz Aracılığı ile Müşteri İlişkilerinizi Geliştirin

Fiziksel mağazanın neden olduğu kısıtlamaları ortadan kaldırarak müşterilerinizin ürünlerinize 7/24 ulaşmasını sağlayan e-ticaret siteniz çok kanallı perakende anlayışı ile sadece doğrudan satış için kullanılmıyor. Müşteri ile etkileşime geçebileceğiniz önemli bir araç haline gelen e-ticaret sitenizde yer alan detaylı ürün bilgileri, karşılaştırma özelliği, online destek hizmeti koşulsuz müşteri memnuniyeti ve bağlılık yaratıyor. Ölçümleme araçları gelişmiş e-ticaret sitesi ile stok kontrolü, tedarik, üretim, kullanıcı davranışlarının analizi gibi konularda daha doğru kararlar alınabiliyor.

   -Click&Collect Sayesinde Online ve Offline Varlıklarınızı Birleştirin

Müşterileri online ödeme yapmaya yönlendiren click&collect uygulaması sayesinde firmalar, fiziksel mağazalarında ödeme almak için daha az kasa ve görevli bulunduruyor. Uygulama hem mağazaların yatırım ve periyodik maliyetlerini azaltıyor, hem de sanal mağazanın trafiğinin artmasına neden oluyor. Böylece kullanıcı davranışları daha ölçülebilir hale geliyor.

   -Multi-Channel İnternet Ağları ile Daha Fazla Müşteriye Ulaşın

Youtube gibi multichannel ağlar sayesinde müşteriler fiziksel mağazaya gelmeden önce almak istedikleri ürünler hakkında merak ettikleri bilgileri rahatça edinebilirler. Marka bilinirliğini artırmaya yönelik önemli faydaları olan multichannel internet ağlarındaki reklamlar, ürün videoları, firma hakkında bilgilendirici videolar basılı broşürler ile desteklenerek kullanıcının görsel hafızasında yer edinilmesini kolaylaştırıyor. Müşteri ne istediğini bilerek fiziksel mağazaya geldiği için ürün tanıtımına ekstra efor harcanmasına gerek kalmıyor.

   -Mobil Beacons Aracılığı ile Potansiyel Müşterileri Yakalayın

IOS, Android ve Windows uyumlu Beacon teknolojisi, mobil cihazlara belirlenen uzaklıklara göre ayarlanmış metinleri, görsel veya sesli mesajları bir web servisi üzerinden iletilmesini sağlıyor. Sinyal seviyesi ortalama 70 metre olan Beacon vericileri ;AVM, konser alanı, okul, mağaza, market, restoran gibi yerlerde kullanılabiliyor. Harita, duyuru, reklam, hatırlatma gibi birçok servise sahip olan teknoloji sayesinde müşterilerinize fiziksel mağazalarınızın yerleri, kampanyalarınız, ürünleriniz hakkında bilgi verip, davranışları hakkında bilgi toplayabilirsiniz.

   -Kârlılığınızı All-Line Perakende ile Artırın

İnternet, mobil ve mağaza entegrasyonu gerektiren all-line perakende müşterilerin firmanın hangi kanalını kullanırsa kullansın aynı bilgiye ve hizmete ulaşmasını sağlıyor. Omni-channel pazarlamanın en önemli adımı olan all-line perakende, online ve offline tüm satış-pazarlama ağının bir bütün haline getirilmesini gerektiriyor. Bu sayede sağlanan yüksek hizmet kalitesi kullanıcı sadakati yaratarak daha yüksek satış rakamlarının elde edilmesine olanak veriyor.

Omnichannel perakende çözümleri hakkında detaylı bilgi almak için hemen http://www.propera.com.tr/iletisim/  adresinden bizimle iletişime geçin.

 

Summary
Article Name
Omnichannel / Çok Kanallı Perakende Nedir?
Description
Omnichannel / Çok Kanallı Perakende, müşterilerin hem fiziksel, hem de online alanda aynı kalitede hizmet almasını amaçlıyor. Multi-channel perakendede benimsenen anlayışın aksine omni-channel perakende yaklaşımında, strateji firmanın müşterileri için oluşturduğu tüm pazarlama varlıklarının tek bir kanal gibi hareket etmesi fikri üzerine kuruluyor.
Author
Publisher Name
Propera
Publisher Logo

İlgili Yazılar

SHOE CARNIVAL, ORACLE RETAIL ENGAGEMENT SERVICES'İ SEÇTİ
Prev post Omnichannel (Çok Kanallı) Pazarlama Nedir?

Omnichannel Pazarlama Nedir? Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin…

SHOE CARNIVAL, ORACLE RETAIL ENGAGEMENT SERVICES'İ SEÇTİ
Next post SHOE CARNIVAL, ORACLE RETAIL ENGAGEMENT SERVICES'İ SEÇTİ

Amerika Birleşik Devletleri’nde 500’den fazla mağazasıyla hizmetlerini sürdüren Shoe Carnival, kampanya ve promosyon yönetimi ihtiyaçları için…