back

Omnichannel (Çok Kanallı) Pazarlama Nedir?

Omnichannel (Çok Kanallı) Pazarlama Nedir?

Omnichannel Pazarlama Nedir?

Omnichannel pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor. Multi-channel yaklaşımının gelişmiş versiyonu olarak benimsenen omnichannel’da, bir firmanın online mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisi bir bütün olarak ele alınıyor. Omni-channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor.

 Omni-Channel Pazarlama Neyi Amaçlıyor?

Günümüzde Adidas, Nike, Wallmart gibi şirketler tarafından başarı ile uygulanan bu yaklaşım, müşteriler ile birçok kanal üzerinden sağlanan etkileşimin tek bir platform üzerinden yönetilmesini ve müşterilere her kanal üzerinde aynı seviyede deneyimin yaşatılmasını amaçlıyor. Omnichannel pazarlama stratejisinin doğru bir şekilde ve tam verimlilikte kullanılması için firmanın online ve offline varlıklarını bir bütün haline getiriyor. Online pazarlama stratejisi içerisindeki en önemlilerinden olan e-ticaret kanalı, bu yaklaşım ile sadece doğrudan satış için değil, etkileşim için de kullanılıyor. Marka deneyimi önemli olduğundan bu yaklaşımı hayata geçirmek isteyen firmaların teknik alt yapıyı çok iyi ve detaylı bir şekilde planlaması gerekiyor.

Tam bir omni-channel deneyimini örneklemek gerekir ise; kullanıcı akıllı telefonundan bir ayakkabı ile ilgili araştırma yaparken girdiği firmanın alışveriş sitesinde cookie aracılığı ile profilleniyor. Kısa bir süre sonra mobilden tekrar araştırma yaptığı sırada, yeniden pazarlama (re-marketing) sayesinde incelediği ürünün reklamını görüyor. Siteye girerek, ürünü alışveriş listesine ekliyor. Eve döndüğünde eşinin de fikrini alıyor ve ürünü almaya karar veriyor. Dizüstü bilgisayarı aracılığı ile e-ticaret sitesi üzerinden ayakkabının siparişini veriyor. Ardından telefon ile firmayı arayarak ürün ile ilgili firmadan birkaç sorusunun cevaplanmasını talep ediyor ve siparişine bir başka rengin eklenmesini istiyor. Ürün eline ulaştıktan sonra beğenmediği rengi değiştirmek için fiziksel mağazaya giderek yeni ayakkabıyı alıyor. Ürünü bir süre kullandıktan sonra üretim hatası olduğu ortaya çıkıyor ve değişim isteğini sosyal medyayı kullanarak firmaya bildiriyor. Yeni ürün isteğini firmanın basılı kataloğu aracılı ile yapıyor. Firma müşterisi ile e-mail yolu ile temasa geçip, kargo ile ayakkabıyı geri alarak yenisini gönderiyor.

Omni-Channel Pazarlama’nın Sağladığı Avantajlar

Uçtan uca hizmet anlayışı ile tüketiciyi dijital ve fiziki kanalların hepsinde yakalamayı amaçlayan yaklaşım firmalara birçok avantaj sağlıyor.

  • Omni-channel pazarlama sadece firmaların operasyonel yapılarını yeniden düzenlemek ile kalmıyor, aynı zamanda müşterilerini kaybetmemeleri, daha büyük satış rakamlarına ulaşabilmeleri için bir yol haritası elde etmelerine yardımcı oluyor.
  • Bu yaklaşım ile firmalar müşteri algısını ve memnuniyetini kolayca artırabiliyor.
  • Firmalar, potansiyel veya var olan müşterilerine online pazarlama için kullandıkları araçlar ile ürünler, güncel kampanyalar hakkında detaylı bilgi verebiliyor. Yakınlarında bulunan mağazanın yerini ve kampanyayı öğrenen müşteriler ürünlere zahmetsizce ulaşıyor. Hatta fiziksel mağazaya gitmeden, yolda yürürken bile siparişini verebiliyor.
  • Yeniden pazarlama ile işlemi yarıda bırakmış bireylerin alışverişi tamamlamaları teşvik edilebiliyor.
  • Firmalar, Google Analytics başta olmak üzere online reklam araçlarının ve CRM programlarının sağladığı detaylı raporlar sayesinde online pazarlama araçları ile başlayıp offline olarak biten alışveriş sürecini bile takip ediyor. Böylece müşteri davranışlarını analiz ederek pazarlama stratejilerini geliştirme şansına sahip oluyor.
  • Dönüşümleri ve satış raporlarını takip ederek üretimini artırmaları veya azaltmaları gereken ürünleri belirleyerek kârlılığı artırabiliyor. Bu bilgiler ile firmalar online pazarlama bütçelerini daha efektif kullanıyor.

Daha yüksek hizmet kalitesine ulaşmanızı sağlayacak omni-channel pazarlama ile ilgili detaylı bilgi almak için hemen http://propera.com.tr adresini ziyaret edin!

Omnichannel (Çok Kanallı) Perakende Nedir?
Next post Omnichannel (Çok Kanallı) Perakende Nedir?

Omnichannel Perakende, müşterilerin hem fiziksel, hem de online alanda aynı kalitede hizmet almasını amaçlıyor. Multichannel…