Propera|Omnichannel Perakende|Çok Kanallı Perakendecilik
back

KAYBEDECEK ZAMAN YOK: OMNİCHANNEL’IN GÜCÜ VE MÜŞTERİNİN BİLGİSİ

by admin for E-Ticaret, OmniChannel, Perakende
KAYBEDECEK ZAMAN YOK: OMNİCHANNEL’IN GÜCÜ VE MÜŞTERİNİN BİLGİSİ

Latin Amerika’daki Perakendeciler Omnichannel’ın Gücü ile Şirket İhtiyaçlarına Bütünleşik Bir Anlayışla Çözüm Buluyor.

Latin Amerika’nın tamamında perakende sektörü aşağı yukarı aynı gelişmelere sahne oluyor. Bu durum, yarattığı dezavantajların yanında ülkeler ve sektörler arasında çok yoğun bir bilgi ve deneyim alışverişi oluşturulması gibi fırsatları da beraberinde getiriyor.

Oracle’ın Latin Amerika bölgesinden sorumlu yönetim kurulu başkan yardımcısı Carlos Victoria, sektörde senaryolar farklı olsa da temeldeki sorunların çoğunlukla aynı olduğunu belirtiyor ve ekliyor: “Latin Amerika’daki perakendecilerin sorunları envanter takibi ve talebin öngörülmesi gibi temel sorunlar, ancak bunların çözülmesi verimliliğin yükseltilmesi açısından ciddi bir potansiyel doğuruyor.”.

E-ticaret hacminin büyümesi ve diğer satış kanallarıyla bütünleştirilmesi de hem Oracle Retail için, hem de müşteri deneyimini en üst düzeye taşımak ve çalışanlarını daha iyi eğiterek süreçleri değiştirmek isteyen firmalar için iş fırsatları yaratıyor.

Victoria: “Perakende hareketinin bir parçası olarak, gelirleri arttırmak ve daha da önemlisi müşterilerle kurulan iletişimi güçlendirmekte e-ticaret çözümlerimize devamlı büyüyen ilginin farkındaydık.” diyor. “Omnichannel, son iki yılda dünyada önemli bir yer edinmiştir ve müşteriler zaten küresel düzeyde sahip oldukları olanaklarla bu döngüyü iyileştirmelerine ve avantajlarından daha hızlı yararlanmalarına yardımcı olmak için destek talep etmekteler.” şeklinde açıklıyor.

E-ticareti yeni bir gelir kaynağı yaratımı konusunda tekil bir kanal olarak algılamak öngörü yoksunu bir yaklaşım olacaktır. Bunun en iyi örnekleri e-ticaret ve mobil uygulamaların omnichannelda müşteri deneyiminin mağaza ile bütünleşik olduğunu anlayan şirketlerdir. Müşterilerin fiziksel dükkânlara yönelmelerini sağlayarak, deneyimin ve satın alma işleminin tamamlanması, sürecin en önemli noktasıdır.

Müşterilerinizi Tanıyın.
Birden fazla kanal ve fiziksel mağazayla etkileşimde olan tüketicilere yapılan satışların, ortalamanın üzerinde olduğu kanıtlanmıştır. Etkileşimine sanal dükkân veya uygulamada başlayan müşteri, alışverişi fiziksel mağazanın diğer ürünlerini de ekleyerek fiziksel mağazada tamamlıyor. Buradaki esas mesele, müşterinin fiziksel mağazaya nasıl çekileceğidir. Oracle Retail; promosyonlar, somut ve özel aksiyonlar vererek müşterinin fiziksel mağazaya gitmesini sağlayan ürünü Oracle Retail Customer Engagement Cloud Service ile müşterisini daha iyi anlamaları için perakendecilere yardımcı olmaktadır.

Yatırım getirisini en iyi duruma getirecek uygulama hızını ve sonuçlarını elde etme ihtiyacı, çözümlerin ve piyasa yaklaşımının yapısında değişiklik yaratmıştır.

Uygulama hızını yükseltme ve yatırım getirilerini en uygun hâle getirmek için sonuçları toplama ihtiyacı, çözüm yapısı ve pazar yaklaşımında değişiklikler getirdi. Victoria bu durumu; “Bugün, çözümlerimiz uygulanabilir ve belirgin konular üzerine odaklanmış durumdadır; bu sayede perakendeciler göze daha çok hitap eden yatırım getirileri elde etme ve uygulama olanağını elde etmiştir.” şeklinde açıklamaktadır.

Artan Geliri ve Kârlılığı Sürdürün.
Yıllar önce sadakat programları perakende için büyük bir fırsat olarak görülüyordu. Ancak şu ana kadar elle tutulur sonuçlar elde edilememişti. “Bunun sebebi, rakiplerimizin şirketleri tamamen değiştirmeye yoğunlaşması ve perakende stratejisi hakkında endişelenmeden tek parçalı CRM çözümleri sunmasıydı. Şirket neden sadakat programı istiyor? Amacı ne? Bu tarz sorular genelde sorulmuyordu.” diyor Victoria. Bizim yaklaşımımız daha çok danışmaya yönelik. Biz, perakendenin sadakat programıyla neyi amaçladığını anlamaya çalışıyoruz ve daha sonra uygun çözümü geliştiriyoruz. Sonuç olarak şirketler, tekliflerin kendilerine özel hazırlandığını fark eden ve daha fazla satın almak için satış noktasına dönen tüketicilere hitap edecek şekilde programlarını daha cazip hâle getirmenin yollarını bulmuşlardır. Yönetim kurulu başkan yardımcısı “Perakende ile çalışarak müşterilerle olan ilişkileri güçlendiren ve yatırımların geri dönüşünü hızlandıran çözümler üretiyoruz.” şeklinde açıklıyor.

Oracle Retail, müşterilerin yatırım getirisini hızlandırmak için bulut hizmetlerine ve perakende çözümleriyle bütünleşik tekniğe yatırım yaptı. “Fikir, bilginin bilimsel analizine dayanan çözümler sunmak, uyarılar ve istisnalar yoluyla yönetici tarafından alınması gereken kararları nispeten basit ancak sağlam bir şekilde desteklemektedir.”. Bu anlayış, hızlı ve kolay bir dağıtım için bulut hizmetleri şeklinde sunulmaktadır.

Related Posts

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu - Bölüm 1
Prev post SHOE CARNIVAL, ORACLE RETAIL ENGAGEMENT SERVICES'İ SEÇTİ

Amerika Birleşik Devletleri’nde 500’den fazla mağazasıyla hizmetlerini sürdüren Shoe Carnival, kampanya ve promosyon yönetimi ihtiyaçları için…

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu - Bölüm 1
Next post 2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu - Bölüm 1

Her iş yeri sahibi, her yıl eski yıllara nazaran daha iyi bir satış miktarına ulaşmak…