back

Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir

by admin for OmniChannel, Perakende
Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir

Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir
Dijital çağa hızla geçiş yaptığımız bu yıllarda satış ve pazarlama dünyası müşteri odaklı bir anlayışı benimsemeye başladı. Günümüzde müşteriler, ürün ve hizmetler hakkındaki bilgilere avuç içlerine sığan küçük cihazlarla ulaşabilme şansını yakaladılar. Bu aşamada sorulması gereken en önemli soru şu: Perakendeciler için dijital çağda müşterilere ulaşmanın en etkili yolu nedir?
Cevap: Omnichannel Perakendecilik

Omnichannel sözcüğü moda bir sözcük olmanın ötesine çoktan geçti. Tüketiciler ile etkileşimini güçlendirmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmek isteyen perakendeciler omnichannel çözümleri ile amaçlarına ulaşabilirler. Perakende sektöründe omnichannel kullanımı müşterilere alışverişlerini istedikleri ortamda (online ya da fiziksel ortam) başlatıp, yine istedikleri ortamda sonlandırma hakkı tanımaktadır. Böylesi bir imkâna sahip olan müşteri, alışverişle ilgili kararlarını kendisini rahat hissettikleri bir ortamda alır ve daha kaliteli bir alışveriş deneyimi yaşamış olur.
Omnichannel perakendeciliğin amacı, tüketicilere kesintisiz bir deneyim sunarak, alışverişlerini istedikleri şekilde yapmalarını; akıllı telefon, tablet, masaüstü veya bir mağazadan edindikleri deneyimin tüm kanallarda tutarlı bir şekilde sağlanmasıdır. Sağlanan bu tümleşik yaklaşım, müşteriler tarafından da benimsenmektedir.
Peki, küçük ya da orta ölçekli perakendeciler müşterilerin omnichannel taleplerine nasıl ayak uydurabilecekler?
Bu sorunun yanıtı oldukça basit: Doğru uygulamaları, doğru zamanda ve doğru bir şekilde hayata geçirmek. Omnichannel yaklaşımını benimsemenin birden fazla yöntemi vardır. Bir perakendecide başarı sağlayan çözümler, sizin işletmenize hiçbir değer katmayabilir. İşletmecilerin yapması gereken, omnichannel çözümü olarak belirtilen yöntemlerin detaylı analizini yapmak ve işletmelerine katacağı değeri doğru bir şekilde hesaplamaktır. Perakendecilere, işletmelerine uygun bir omnichannel programı hazırlamakta yardımcı olacak birkaç ipucunu listeliyoruz:
1. Doğru Teknoloji Seçimi
Doğru bir omnichannel stratejisinin merkezinde müşterilere kusursuz bir alışveriş deneyimini her kanaldan aynı derecede sağlamak yer almaktadır. Her kanalda eşit hizmetin sunulabilmesi için, her kanalın özellikleri detaylı bir şekilde incelenmeli ve aksayan yönleri iyileştirmeyi sağlayacak teknolojik çözümler hayata geçirilmelidir.

2. Boşlukları Kapatmak İçin Mobil Araç Kullanın.
IBM’e göre, tüketiciler; kuponlar ve promosyonlar bulmak, ürünlerin hangi mağazada olduğunu öğrenmek, ürünler arasında karşılaştırma yapmak ve ödeme noktalarında kullanmak üzere mobil cihazlarını alışveriş sürecinin bir parçası haline gelmesini talep etmektedirler. Bu sayılan özelliklerden işletmenize uygulanabilir olanlarını seçip, kaliteli bir mobil uygulama yaratmanız durumunda müşteri ilişkilerinizi geliştirme şansını yakalayabilirsiniz.

3. Görselleştirin!
İşletmenizin marka kimliğini müşterilerinize daha iyi anlatabilmek için dikkat çekici görselleri tüm kanallarda kullanmak oldukça faydalı olacaktır. Müşterilerin aklında uzun ve sıkıcı yazılar yerine akılda kalıcı, cazip görseller yer edecektir. Ürünlerinizi görselleştirmek ve akılda kalıcı yapabilmek için profesyonel fotoğrafçılardan ve tasarımcılardan yardım almanız işlerinizi kolaylaştıracaktır.
Parekende dünyasının çok kanallı bir yapıya doğru evrildiği inkâr edilemez. Bu dönüşümü erken farkeden perakendeciler gerekli adımları atarak işletmelerinin geleceğe hazırlama şansını yakalayabilirler.

İlgili Yazılar

Müşteri Deneyimini Fiziksel ve Sanal Dükkânlarda Uyumlu Bir Şekilde Beslemenin 5 Yolu
Prev post 2017 Perakende Sektörüne Neler Getirecek?

2017 Perakende Sektörüne Neler Getirecek? Yeni yıl, yeni bir başlangıç ve yeni umutlar anlamına gelir.…

Müşteri Deneyimini Fiziksel ve Sanal Dükkânlarda Uyumlu Bir Şekilde Beslemenin 5 Yolu
Next post Müşteri Deneyimini Fiziksel ve Sanal Dükkânlarda Uyumlu Bir Şekilde Beslemenin 5 Yolu

Müşteri Deneyimini Fiziksel ve Sanal Dükkânlarda Uyumlu Bir Şekilde Beslemenin 5 Yolu Müşteri deneyimi kavramı…