back

Geleneksel Mağazalar Tümleşik Çözümlerle Akıllanmaya Başlıyor

by OmniChannelExpert for Perakende
Geleneksel Mağazalar Tümleşik Çözümlerle Akıllanmaya Başlıyor

Geleneksel Mağazalar Tümleşik Çözümlerle Akıllanmaya Başlıyor

E-ticaret uygulamalarında müşteriler hakkında bilgi sahibi olmak ve kişiselleştirilmiş hizmet sunmak şansı elde edilebiliyor olsa da aynı durumun fiziksel mağazalar için geçerli olduğunu söylenemezdi. Mağaza içi alışverişlerde müşterinin ön kapıdan girip, ödeme noktasına kadar geçirdiği vakitte hangi davranışları sergilediğini takip etmenin ve incelemenin kolay ve uygulanabilir bir yolu yoktu. Ancak, teknolojik gelişmeler sayesinde bu belirsizlik ortadan kalkmaya başlıyor. Bu yazımızda, online alışverişin kolaylıkla sağladığı kişiselleştirme hizmetini fiziksel mağazalara taşıyacak ve perakendecilere müşterilerini daha iyi tanıma fırsatı sunacak bir takım teknolojik çözümleri değerlendiriyoruz.

Eşyaların İnterneti‘ne (IoT) Giriş

Eşyaların İnterneti, fiziksel nesnelerin üzerine yerleştirilen sensörler, gömülü elektronik araçlar yardımıyla fiziksel nesneler hakkında veri toplama işlemine verilen isimdir. Geleneksel mağazalarını teknoloji altyapısıyla güçlendirip, müşteri davranışını analiz etmek isteyen perakendecilerin başvuracağı ilk çözüm eşyaların interneti başlığı altında değerlendirilen çözümler olacaktır.

Eşyaların interneti uygulamalarında kullanılan araçlar ve bu araçların sağladığı faydalar şöyle listelenebilir:

  • Sensörler: İşletmenin farklı yerlerine yerleştirilen sensörler sayesinde müşterilerin mağaza içinde en fazla vakit geçirdiği bölümler, ödeme kuyruklarının uzunluğu gibi müşteri davranışlarıyla ilgili verileri elde edebilir ve müşteri alışkanlıklarına göre mağaza için düzeninizi yeniden gözden geçirebilirsiniz.
  • Mobil Cihazlar: Perakendeciler, müşterilerine sundukları işlevsel bir mobil uygulama sayesinde, müşterileri ile iletişim kurmaya başlayabilir, müşteri kitlesine ait demografik bilgiyi elde edebilir ve uygulama içinden sunacağı kişiselleştirilmiş sadakat programı çözümleri ile tümleşik bir perakendecilik anlayışına sahip olabilir.
  • Ürüne Yerleştirilen Takip Cihazları: Radyo Frekansı ile Tanımlama (RFID) teknolojisi gibi envanter izleme sistemleri sayesinde perakendeciler, bir ürünün o an mağazada olup olmadığını takip edebilirler. Dahası, envanter takibi sayesinde perakendeciler, ürünün kaç adet satıldığı, kaç defa denendiği ve mağaza güvenliği gibi konulardaki bilgilere de anlık olarak ulaşabilir.

Mağaza İçi Akıllı İletişim

Perakendeciler, IoT teknolojileri ile elde ettikleri anlık verileri, mağazanın sadakat programlarından ve satış rakamlarından elde ettikleri verilerle karşılaştırmaları sonucunda geleceğe dönük planlamalarını daha kolay bir şekilde yapma şansını yakalayacaklardır. Ürün ve promosyonların doğru müşteri segmentlerine sunulması, birbirleriyle ilgili ürünleri yakın konumlarda tutulması gibi müşteri memnuniyetini artıracak hamleler IoT çözümleri ile yapılan analizler sonucu hızlıca hayata geçirilebilecektir.

Doğru bir şekilde uygulandığında, tümleşik perakende teknolojileri, müşteri davranışı ve memnuniyeti konularında eşsiz bilgiler sağlayarak, mağaza içi müşteri deneyimi konusunda yapılması gereken hamlelerin vakit kaybetmeksizin hayata geçirilmesine olanak sağlayacaktır.

İlgili Yazılar

Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir
Prev post Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına

Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına Perakendeciler, piyasanın talepleri doğrultusunda operasyonlarını iyileştiriyor ve tüketici…

Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir
Next post Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir

Her Büyüklükteki Perakendeci Kusursuz Bir Alışveriş Deneyimi Sağlayabilir Dijital çağa hızla geçiş yaptığımız bu yıllarda…