back

E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri

by admin for E-Ticaret
E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri

Geçtiğimiz yıllar içerisinde e-ticaret sektöründe gözlenen büyük ilerleme, bu alanda yapılan teknoloji yatırımlarının artmasına ve yeni teknolojilerin birer birer tanıtılmasına vesile oldu. 2016 yılı küresel e-ticaret istatistiklerini inceleyen eMarketer şirketi, 2016 yılı içerisinde toplam perakende faaliyetlerinin %8.6’sının e-ticaret kanalları üzerinden gerçekleştiğini bildiren bir makale yayımladı. Bu artışın maddi karşılığı 1.915 trilyon dolara denk gelmektedir.

Kullanıcıların tüketim alışkanlıklarında yaşanan değişimi göz önünde bulundurduğumuzda, bu oranın takip eden yıllar içerisinde giderek artacağını öngörmek zor değildir. Bu gelişimi ve pazar payındaki artışı dikkate alan e-ticaret firmaları, teknolojik çözümlere odaklanarak, müşterilerine kesintisiz ve sorunsuz bir hizmet sunmanın yeni yollarını arayacaklardır. Bu yazımızda 2017 yılında e-ticaret sektöründe yaşanabilecek teknolojik gelişmeleri listeledik:

2017 E-ticaret Trendleri

  • E-ticaret Droneları: 2016 yılında Amazon tarafından duyurulan Amazon Prime Air konsepti ile hava yolu kargo taşımacılığının drone cihazları ile yeni bir boyuta taşınacağı ortaya atıldı. Yılın son günlerinde İngiltere’de ilk teslimatını gerçekleştiren Amazon Drone’ları, gerekli izinlerin alınması ve altyapı sistemlerinin tamamlanması sonucunda 2017 yılının Nisan ayında tüketicilerin hizmetine sunulacak.
  • E-cüzdanlar: Apple Pay, Samsung Pay, PayPal, Stripe ve Google Wallet gibi sistemler; e-cüzdan teknolojisinin ilerleyen yıllarda önem kazanacağının sinyalini veriyor. E-cüzdan altyapısı sağlayan bu hizmetlerin yaygınlaşması için, perakende ve e-ticaret sitelerinin ödeme kanallarını bu sistemlere uyumlu hâle getirmesi gerekiyor.

Sosyal Ticaretin Yükselişi

Son yıllarda sosyal medya kanalları, tüketicilerin alışveriş öncesi karar verme aşamasında başvurduğu alternatif bir kaynak olmaya başladı. Bu yönelimi fark eden girişimciler, bu kanallar üzerinden doğrudan satışı mümkün kılan yazılımlar geliştirmeye ve bunları pazara sunmaya başladı. Dünyaca ünlü Shopify firması, Facebook sayfaları ve mesajlaşma uygulamasıyla uyumlu çalışan ve doğrudan Facebook üzerinden satın alma işlemini tamamlama hizmeti sunan eklentisini yakın bir tarihte piyasaya sundu. İlerleyen zamanlarda, bu alanda yapılacak hamlelerle yeni gelişmeleri duymamız mümkün olabilir.

E-ticaret Yazılımlarındaki Gelişim

Yukarıda saydığımız gelişmeler ve müşteri davranışındaki değişimler sonucunda e-ticaret hizmeti sunan yazılımların giderek iyileştirileceği ve kullanıcı dostu yapısının güçlendirileceği düşünülmektedir. Mevcut e-ticaret yazılımları satın alma sürecini kolaylaştırma yolunda çok önemli bir yol kat etmiş olsa da, müşteri davranışlarının analizini yapabilen öz öğrenime sahip yazılımlar, otomatik asistanlar ve mesaj sistemleri sayesinde satın alma deneyiminde önemli gelişmeler yaşanacaktır.

Kanallar Arası Uyumluluğun Güçlendirilmesi

Kanallar arası uyumluluk konusu e-ticaret uygulamalarının gündeminde yer almaya devam edecektir. Sağlanan hizmetin ya da ürünün bütün kanallarda aynı özellikleri paylaştığı tümleşik satış modeli olarak özetleyebileceğimiz omnichannel anlayışı, e-ticaret çözümlerinin diğer satış kanalları ile bir arada çalışmasını esas almaktadır. Teknolojik gelişmeler ışığında çok kanallı ve uyumlu satış modellerinin birçok satıcı ve e-ticaret yazılımcısı tarafından benimseneceği ve yeni uygulamalar ile müşteri deneyiminin güçlendirileceği öngörülmektedir.

Bulut sistemlerinin gelişmesi sonucu bu sistemlere geçiş yapan firmalar, iş yükü ve maliyet açısından da oldukça fayda elde etmektelerdir. Bulut çözümleri iş yönetimi konusunda; pazarlama, muhasebe ve genel yönetim gibi birçok farklı alanda devreye sokulabilmektedir. E-ticaret sistemi başlı başına bir teknoloji çözümü olduğundan, bulut çözümlerine çok kolay bir şekilde aktarılabilir

Son söz

Bilişim teknolojisinin her gün geliştiği günümüz toplumunda, tüketici davranışları ve eğilimleri gün geçtikçe farklı bir boyuta taşınmaktadır. E-ticaret uygulamaları değişen talepler doğrultusunda kendini güncellemek ve müşteri memnuniyetini odak noktasında tutan bir anlayışla ilerlemek zorundadır. Bu doğrultuda ilerleyen şirketler, büyümesini sürdürecek olan bu pazarda güç kazanmaya devam edeceklerdir.

İlgili Yazılar

Prev post Müşteri Deneyimi ve Omnichannel Yaklaşım

  Müşteri deneyimi kavramı; müşterilerin, markalarla etkileşim hâlinde olduğu noktalarda edinmiş olduğu olumlu ya da…