back

Dijitalin Ötesinde Bir Yaklaşımla Omnichannel Deneyimini Güçlendirmek

by OmniChannelExpert for OmniChannel
Dijitalin Ötesinde Bir Yaklaşımla Omnichannel Deneyimini Güçlendirmek

Dijitalin Ötesinde bir Yaklaşım İle Omnichannel Deneyimini Güçlendirmek

Satın almak istediğiniz öğeleri bilgisayarınızda veya mobil cihazlarınızda belirleyip, bunları alışveriş sepetinize eklediğinizi ve mağazaya gelmeden önce perakendecinizden randevu aldığınızı düşünün. Mağazaya gittiğinizde almak istediğiniz ürünlerin sizin için ayrılmış olduğunu gördünüz; ürünleri aldınız ve deneme odasına geçtiniz. Ürünleri denediğiniz sırada odanın içinde bulunan büyük bir ekran, size denemekte olduğunuz kıyafetle uyumlu olacak başka kıyafetleri göstermeye başladı. Denemekte olduğunuz ürün size küçük geldi ve bir boy büyüğünü istemek için ekran vasıtasıyla bir görevli çağırdınız. İşte şimdi üzerinizdeki kıyafet tam size göre; ama o da ne? Ekranda gözüken, üzerinde sizin aldığınız kıyafet bulunan modelin ayakkabılarına bayıldınız. Bu ayakkabıyı almayı çok istiyorsunuz ancak şuan için dükkânda daha fazla vakit kaybedemezsiniz. En iyisi seçmiş olduğunuz kıyafetin ödemesini ekranda beliren barkodu telefonuza okutarak ödemenizi gerçekleştirin ve ayakkabı hakkında daha sonra karar vermek için ürünü alışveriş listenize ekleyin. Hepsi bu kadar. Bir alışveriş deneyiminin daha sonuna geldiniz.

Bu hikâye size inandırıcı gelmedi mi? Artık gelecek.

Dijitalin ötesinde müşteri deneyimi yaklaşımına hoş geldiniz. Müşteri etkileşim, deneyim ve sadakatini önemseyen perakendeciler, en son teknoloji çözümlerini işletmelerine uyumlu hâle getirmeye ve yukarıda anlatılan senaryoya benzer sonuçlar elde etmeye başladı. Amazon firması tarafından çalışmaları tamamlanan kasiyersiz alışveriş sistemi çözümü olarak özetleyebileceğimiz Amazon Go sistemine yakından göz atın.

Perakende Sektörünün Değişen Kuralları

Yakın tarihli bir araştırmada, ABD’deki tüketicilerin yüzde 71’i, aynı öğeler çevrimiçi ortamda mevcut olsa bile, fiziksel mağazalarda alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bununla birlikte, perakende sektöründe müşteri ilişkileri kavramı tamamen değişti. Alışveriş kavramı artık ihtiyaç odaklı etkinlik olmanın ötesine geçip baştan sona bir deneyim hâlini aldı. Bu süreçte perakendeciler bu deneyimi güçlendirme ve işlerini geliştirme amacıyla yeni stratejiler geliştirme zorunluluğu hissetmeye başladı.

Müşteriler, cihazların ve bağlantıların yaygınlaşmasıyla birlikte, gelişmekte olan teknolojileri daha iyi anlayarak davranışlarını değiştirdiler. Dijital dünyaya doğru yönelen bu değişim, müşterilerin her yerde dijital ayak izleri bırakmalarıyla ve bu izleri takip etmekle görevli pazarlamacıların amansız rekabete geçmesiyle sonuçlandı.

Günümüzde müşteri deneyimi kavramı, yalnızca işlemler bütünü olarak düşünülemez. Perakendeciler, sadakat ve sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla, çok kanallı ve eş güdümlü stratejileri içeren çok yönlü pazarlama stratejilerini benimsemek zorundadır.

Operasyon ve modellerini değişen teknoloji eğilimlerine göre yeniden yorumlamayan perakendeciler, hantallaşan iş koşullarıyla karşı karşıya kalmaları şaşırtıcı olmayacaktır. İngiliz Perakende Konsorsiyumu, geçtiğimiz günlerde İngiltere ekonomisinin en büyük oyuncusu olan perakende sektöründe yaşanacak mağazaların kapatmaları nedeniyle önümüzdeki on yılda 900.000 kişinin işsiz kalacağını varsaymaktadır.

Özetle, dönüşüm kaçınılmazdır ve perakendeciler, müşteri ve etkileşimde bulunduğu çoklu kanal üzerine kurulmuş güncel bir pazarlama stratejisine ihtiyaç duyacaklardır.

Çok Kanallı Deneyimi Sunma: Veri Analizinin Vaadi

Daha etkili bir omnichannel pazarlama stratejisi uygulamak isteyen perakendeciler performansı marka vaadi ile uyumlu hâle getirmelidir. Bu durum, fiziksel dükkanlarla dijital mülklerin bir arada çalışmasını sağlayacaktır. Hem var olan müşterileri hem de potansiyel müşterileri tanımak ve detaylı bir şekilde analiz etmek aynı derecede önem taşımaktadır.

Her tüketiciye aynı yöntemle ulaşmaya çalışmak, farklı müşteri gruplarına ulaşma konusunda sorunlar çıkartacaktır. Şirketler, farklı müşteri taleplerine doğru yanıtı verebilmek amacıyla müşteri bilgilerini doğru bir şekilde analiz etmeyi sağlayacak teknoloji çözümlerini hayata geçirmek zorundadır.

Veri, müşterileri daha iyi tanımanın ötesinde, geçmiş müşteri davranışlarına, alışveriş tercihlerine ve satın alma kararlarına dayanan kapsamlı bir değerlendirmenin temel unsurudur. Doğru bir şekilde yapıldığında veri analizi, perakendeciler için oldukça güçlü bir araçtır. Verilerin dikkatli bir şekilde analiz edilip sadeleştirilmesi, analizi ve yorumlanması; perakendecilere, müşteri tercihlerini anlama ve ürün-hizmet portföylerini her zamankinden daha etkili biçimde biçimlendirme imkânı sunmaktadır.

Perakendeciler, müşterilerden elde edilen verinin anlamlı bir hâle getirilmesinin oldukça kritik bir öneme sahip olduğunu anlamalıdır. Doğru şekilde analiz edilen veriler sonucunda perakendeciler, envanter yönetimi, satış stratejileri ve çoklu iş süreçlerini tek elden ve bir arada yönetme gibi konularda oldukça hızlı hareket edebilme şansını yakalarlar.

Omnichannel Anlayışını Yeniden Yorumlamak Amacıyla Dijitalin Ötesine Geçmek

Dijital dünyaya doğru bir şekilde uyum sağlamış organizasyonlar, müşterilerine ürün veya servis etrafında şekillenmiş anlamlı ve başarılı bir dijital deneyim sunan, dijital altyapısını fiziksel dükkanlar ve diğer kanallar ile uyumlu bir şekilde çalışır hale getiren ve sistemlerin işlerliğini düzenli olarak kontrol eden organizasyonlardır.

“Dijitalin ötesine geçmek”, perakende deneyimini geliştirme ve perakende ekosistemi içinde her bir kanaldan sunulan hizmetin, marka vaadini yerine getirmesiyle alakalıdır. Elde edilen verilerin doğru bir şekilde analiz edilip gereken düzenlemelerin yapılması durumunda perakendeciler, mağazalarına giren her bir müşteri için benzersiz ve kişiselleştirilmiş deneyim sunma fırsatı yakalayabilirler.

Michael Romero, BEYONDigital, HCL Technologies Küresel Müdürü

İlgili Yazılar

Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına
Prev post Tatil Dönemlerinde Son Dakika Müşterilerinizi Etkilemek İçin Kullanabileceğiniz 10 İpucu

Tatil dönemlerinde alışveriş telaşı birkaç hafta öncesinden başlar. Deneyimli müşteriler tatil alışverişlerini planlayarak işlerini son…

Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına
Next post Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına

Her Yerde Ticaret Anlayışından Güçlendirilmiş Ticaret Anlayışına Perakendeciler, piyasanın talepleri doğrultusunda operasyonlarını iyileştiriyor ve tüketici…