back

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 2

by OmniChannelExpert for OmniChannel, Perakende
2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 2
  1. Müşterilerinize Daha Yakın Olun.

Müşterilerinin dikkatini toplamak isteyen perakendeciler, omnichannel yaklaşımını benimsemeye çoktan başladılar. Siz de aynı yaklaşımı kendi işletmenizde uygulamaya karar verdiyseniz, müşterilerle kurulacak iletişimin en iyi yolunun onlara doğrudan ve kişisel olarak ulaşmak ve bu yolla onların güvenini kazanmak olduğunu unutmayın.

Hediyelerle Dikkatleri Çekilen Müşteriyi Zamanla Sadık Müşteriye Dönüştürme

İşletmenizden ilk kez alışveriş yapan birisinin tekrar size dönmesinin garantisi yoktur. Ürününüzden ya da hizmetinizden memnun kalmaması, ya da öngöremeyeceğiniz farklı nedenlerden ötürü müşteri tekrar sizden alışveriş yapmak istemeyebilir. Bu sebeple, ilk kez alışveriş yapan müşterilerinize yaratıcı bir yöntemle sunacağınız kişisel bir hediye karşılığında onlardan alacağınız iletişim bilgileri, sizlere tekrar pazarlama (remarketing) uygulamaları yapma ve sonuçlar doğrultusunda müşteri portföyünü gruplandırma fırsatı sunacaktır. Kişisel hediye olarak, müşterilere özel yazacağınız notlar, küçük eşantiyonlar ve müşterilerin günlük olarak kullanabilecekleri ürünleri hediye olarak sunmayı düşünebilirsiniz.

  1. Çalışanlarınızın Motivasyonunu Yükseltin.

İşletmenizin başarısı, işinize emek ve vakit ayıran çalışanlarınızın motivasyonlarından bağımsız olarak değerlendirilemez. Takım ruhu ile ortaya konulan çabanın sonucunda müşterilerinize kusursuz bir deneyim yaşatma şansını yakalarsınız. Bu sebeple, yılın bu ilk günlerinde, çalışanlarınızın motivasyonunu olumlu yönde etkileyecek çalışmaları yada motivasyon konuşmalarını gündeminize almanızda fayda var.

  1. Takvimli Ajanda Kullanmaya Başlayın.

Plansızlık ve organizasyon eksikliği perakendecilerin başlıca problemlerinden birisidir. Günler hızla geçerken, resmi ve dini tatilleri ve özel günleri ıskalayıp, bugünlere özel düzenleyebileceğiniz kampanyalar sayesinde müşterilerinizin ilgisini çekebilme şansınızı kaybedebilirsiniz. Bütün bu durumların önüne geçmek için, içinde özel gün bilgileri bulunan takvimli bir ajanda ile çalışmaya başlayıp, yıl içindeki özel günlerden önceden haberdar olarak, o günlere özel kampanyaları çok daha önceden ve sağlıklı bir yolla planlayabilirsiniz.

İlgili Yazılar

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 3
Prev post 2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu - Bölüm 1

Her iş yeri sahibi, her yıl eski yıllara nazaran daha iyi bir satış miktarına ulaşmak…

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 3
Next post 2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 3

Takvimli Ajanda Kullanmaya Başlayın. Plansızlık ve organizasyon eksikliği perakendecilerin başlıca problemlerinden birisidir. Günler hızla geçerken,…