back

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 1

by OmniChannelExpert for OmniChannel, Perakende
2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 1

Her iş yeri sahibi, her yıl eski yıllara nazaran daha iyi bir satış miktarına ulaşmak ister. Bu yazımızda 2017 yılının işletmeniz açısından en başarılı yıl olarak anmanızı sağlayacak birkaç basit tavsiyeyi derledik.

  1. Modası Geçmiş Yazılım ve Donanımlarınıza Elveda Diyin

Yeni yıl yeni başlangıçlar demektir. Giderek gelişen ve hızlanan perakendecilik dünyasında hızınıza yetişemeyecek yazılım ve donanımlara veda etmek için böylesi güzel bir başlangıçtan daha iyi bir nedeniniz olabilir mi? Infinite Peripherals’ın satış sorumlusu Richard Keever “Yeni yılın başı teknolojik altyapınızı değerlendirmeniz için müthiş bir zaman.” diyor. “Mevcut sistem, satışları arttırmanıza yardımcı oluyor mu? Müşteri deneyimini iyileştiriyor mu? Yoksa, doğru teknolojinin kullanılmıyor oluşu maliyetlerinizi arttırıyor ve/veya müşteri çalışan birlikteliğine zarar mı veriyor?”.

“Bu sorulara vereceğiniz cevaplar gelecek dönemde yapacağınız teknolojik atılımlarınızı belirlemenizde size fayda sağlayacaktır.  Mobil cihazlar yardımıyla, kasada oluşan uzun kuyruklara elveda diyebilirsiniz. Belki de büyük ekranlı tabletler bazı departmanlarınızdaki sorunları çözmenize yardımcı olacak. Belki de oluşan uzun kuyruklara bir çözüm bulamamanız bazı müşterilerinizin alışveriş yapmaktan vazgeçmesine neden olacak. Geçtiğimiz yıla ait verilerin oldukça taze olduğu yılın bu ilk aylarında bu gibi değerlendirmeleri hızla yapıp gerekli adımları atmak işletmenizin doğru bir yolda ilerlemesini sağlayacaktır.”.

Öyleyse hiç vakit kaybetmeden işletmenizde kullanmakta olduğunuz teknolojik çözümleri gözden geçirin ve gerekli güncellemeleri yapın. Güncellenmesi gereken şey eğer somut bir ürünse, yine gerekli değerlendirmeleri yaptıktan sonra o ürünün işletmenize uygun olan daha güncel modelleri ile işletmenizi güçlendirin.

Teknolojik altyapınızı güçlendirmek demek en havalı yada en son teknolojik çözümleri satın almak demek değildir. İşlerinizi kolaylaştıran ve müşterinizin satın alma deneyimini olumlu etkileyen çözümler, işletmenize en uygun çözümlerdir.

Örneğin; eğer hâlâ işletmenizde fiziksel bir kartla işlem gören sadakat programı kullanıyorsanız, bu senenin başında dijital sadakat programı çözümlerine geçmeyi düşünebilirsiniz. Böylece, müşterilerinizi kart taşıma zahmetinden ve kasada fazla vakit harcama fiziksel zahmetlerinden kurtarabilirsiniz. Hâlâ işletmenizin finansal ve muhasebe kayıtlarını defter kalemle mi tutuyorsunuz? Dijital çözümlere geçerek, hem insan kaynaklı hata payını küçültebilir hem çalışan verimliliğini azaltabilir hem de kalem, kâğıt tüketimini azaltarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

Sistemlerinizi güncellemenin, güvenlik açısından da ne kadar önemli olduğundan bahsetmeden geçmeyelim. Eskimiş ve artık güncellenmeyen yazılımlar hackerların saldırılarına karşı savunmasız olmaya başlayacaklardır. Yazılımların güncellenmesinin önemli nedenlerinden birisi de yaşanan bir saldırı ya da geri bildirim neticesinde fark edilen bir yazılım açığının giderilmesidir. Bu yüzden, güvenlik konusunu da göz önünde bulundurarak güncellemelerinizi düzenli bir şekilde yapmalısınız.

İşletmenizde güncellemeniz gereken bir takım unsurları aşağıya listeliyoruz:

Satış Noktası: Eğer siz de işletmenizde eski usul bir yazar kasa makinesi kullanıyorsanız, bulut teknolojisi ile güçlendirilmiş POS sistemlerine geçiş yapmayı düşünebilirsiniz. Pek çok modern POS sistemi; envanter, sadakat programı ve e-ticaret gibi bir takım özelliklerle birlikte gelir, böylece işletmenizin farklı işlevlerini tek bir merkezden yönetebilirsiniz.

Sadakat: Günümüz tüketicileri, cüzdanlarında şişkinlik yaratan sadakat kartlarını taşımaktan keyif alan insanlar değiller. Gelişmiş bir POS sistemi ile birlikte, mobil aygıtlarla işletebileceğiniz bir sadakat programı sahibi olabilirsiniz.

Finans: Kalemi ve kâğıdı bir kenara bırakmanın zamanı gelmedi mi? Hesaplarınız ve satışlarınızla eş zamanlı çalışma hizmeti sunan muhasebe programlarını kullanmaya başlayın.

Envanter: Envanter kontrolünü de eski moda yazılı yöntemlerle idare etmeye devem ediyorsanız, envanter yazılım çözümlerini işletmenizde kullanmayı düşünebilirsiniz.

Ödeme Sistemleri: Teknolojik gelişmeler doğrultusunda ödeme sistemleri her yıl yenileniyor ve yeni ödeme sistemleri tanıtılıyor. Müşteri alışkanlıklarınıza göre, yeni ödeme sistemlerine uyum sağlamanız, satışlarınızın artmasına yardımcı olabilir.

Bütünleşik Omnichannel Çözümlerle Tanışın:

Teknolojik gelişmeler ve değişen müşteri davranışları, satışın bütün adımlarının tümleşik bir yöntemle ele alınmasını ve çözümler üretilmesini zaruri kılmaktadır. Yapacağınız analizler doğrultusunda işletmenize uygulayacağınız bir omnichannel perakendecilik uygulaması sonucunda, sizi ve müşterilerinizi mutlu edecek sonuçlar almanız mümkün.

İlgili Yazılar

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 2
Prev post E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri

Geçtiğimiz yıllar içerisinde e-ticaret sektöründe gözlenen büyük ilerleme, bu alanda yapılan teknoloji yatırımlarının artmasına ve…

2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 2
Next post 2017’yi Perakende İşletmenizin En İyi Yılı Yapacak 7 İpucu – Bölüm 2

Müşterilerinize Daha Yakın Olun. Müşterilerinin dikkatini toplamak isteyen perakendeciler, omnichannel yaklaşımını benimsemeye çoktan başladılar. Siz…