back

2017 Perakende Sektörüne Neler Getirecek?

by OmniChannelExpert for Perakende
2017 Perakende Sektörüne Neler Getirecek?

2017 Perakende Sektörüne Neler Getirecek?

Yeni yıl, yeni bir başlangıç ve yeni umutlar anlamına gelir. Geçtiğimiz yılın olumsuzluklarını bir kenara bırakır, yeni yılı iyi dileklerle karşılarız. Bu duygularla başladığımız 2017 yılının perakende sektörü için neler getireceğini değerlendireceğimiz bu yazımızda, sektöre yön veren birkaç perakendecinin görüşlerini sizlere aktaracağız.

Küçülen İşletmeler

Yeni yılda perakende sektörünün odaklanacağı en önemli konu, akıllıca organize edilmiş küçülme planları olacaktır. Yıllarca tuğlaya ve çimentoya yatırım yaparak, işletmenin büyük olmasının kârlılığı arttıracağını düşünen perakende işletmecileri, doğru müşteriyi doğru bir ürün çeşitliliğiyle buluşturmanın daha etkili bir yöntem olduğunu anladılar. Müşteri kitlesinin talepleri doğrultusunda doğru ürünleri satışa çıkarmanın marka bilinilirliği ve müşteri sadakati gibi konularda da önemli bir değer taşıdığı anlaşıldı.

Kişiselleştirme: Klasik Perakendecilik Anlayışını Teknoloji İle Yeniden Şekillendirmek

Günümüzde, müşterilerin alışveriş araştırmalarını ilk olarak internetten yapmaya başladıkları herkes tarafından bilinmektedir. Bu durum, perakendecilerin internet teknolojileri alanına gereken önemi göstermelerini zorunlu kılmaktadır. Perakendecinin gerekli analizleri yapmak için müşteri bilgilerini toplaması fikri yeni bir konu değildi; ancak teknolojinin oyuna dahil olmasıyla bu çalışma farklı bir boyuta taşındı.

Yeni yılda perakendeciler ve müşteriler, teknoloijk gelişmelerin mümkün kıldığı özellikler sayesinde daha kişiselleştirilmiş deneyimlere yönelecekdirler. Perakendeci, yeni yöntemleri kullanarak topladığı analiz sonuçlarıyla müşterilerinin önüne doğru ürünleri çıkarmaya çalışırken, müşteriler de kendilerine hitap eden ürünlerle karşılaşıyor olmanın sevinciyle firmanın sadık müşterileri olmaya başlayacaklardır.

Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler, fiziksel dükkânların dijital dükkanlar ve e-ticaret siteleri ile uyumlu çalışmaya başlamasına olanak sağlayarak perakende sektöründe yeni bir sayfanın açılmasını sağlamıştır. Dahası, dijital ve fiziksel satış kanallarının bir arada kullanılması, perakendecilerin iki satış kanalına da gereken önemi göstermelerini zorunlu kıldı.

Yeni Nesil Müşterileri Anlama

Müşterinin kontrolü ele alması, 2016 tahminlerinde yer alan bir başlıktı. Güçlenen müşteriyi anlama ve onların konforunu sağlama, yeni yılda perakendecilerin üzerinde en çok durmaları gereken konulardan birisi olacaktır. Teknoloji altyapısıyla sağlanan kişisel ödeme çözümleri, klasik kasa ödeme sistemi karşısında güç kazanmaya devam edecektir. Milenyum kuşağının ana tüketici grubu olmaya doğru ilerlediği bu yıl içerisinde kişiselleştirme, ödeme noktaları ile sınırlı kalmayıp işletmenin bütün fonksiyonlarında kişiselleşmenin önem kazanmasıyla sonuçlanacaktır.

Perakendecilik Sektöründe Nesnelerin İnterneti Uygulamaları

Nesnelerin birbirleri ve onları kapsayan sistemlerle bağlantılı olarak çalışması ve daha anlamlı bir değer oluşturması anlamında kullanılan Nesnelerin İnterneti (Internet of Things, IoT) yaklaşımı perakendecilik sektöründe daha fazla ön plana çıkacaktır. IoT uygulamalarının kişiselleştirme, maliyet etkinliği ve elverişlilik gibi konularda perakendecilere sağladığı büyük faydalar sebebiyle, sektörün gelişimini takip eden ve yeniliklere hızla uyum sağlayan parekendeciler tarafından üzerinde dikkatle durulacak bir konu olacağını tahmin ediyoruz.

İlgili Yazılar

E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri
Prev post SHOE CARNIVAL, ORACLE RETAIL ENGAGEMENT SERVICES'İ SEÇTİ

Amerika Birleşik Devletleri’nde 500’den fazla mağazasıyla hizmetlerini sürdüren Shoe Carnival, kampanya ve promosyon yönetimi ihtiyaçları için…

E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri
Next post E-Ticaret Sektöründe 2017 Teknoloji Trendleri

Geçtiğimiz yıllar içerisinde e-ticaret sektöründe gözlenen büyük ilerleme, bu alanda yapılan teknoloji yatırımlarının artmasına ve…